jo-landia

Odgruzowujemy je powolutku, głaszczemy każdą cegłę, kamień, z namaszczeniem podchodzimy do nadgryzionej
zębem czasu deski, belki czy okucia.
Nie jest naszym zamiarem stworzenie skansenu, ale marzymy o stworzeniu własnego, niepowtarzalnego miejsca,
gdzie chętnie będzie wpadać nasza dzieciarnia z wnukami, nasi przyjaciele.
Gdzie przydomowy warzywniak roztaczać będzie zapach ziół i kopru, gdzie dzieciaki będą mogły biegać na bosaka
(a uwielbiają !) i zrywać owoce prosto z sadu;
gdzie wiejski ogród będzie przypominał moje dzieciństwo z Podlasia, w którym nie zabraknie malwy, niezapominajki,
smagliczki, floksów, goździków brodatych, etc.
Będę zbierała grzyby, robiła przetwory, nalewki, ... a w międzyczasie dekoracje ślubno-weselne, bo bez tego jednak
nie potrafiłabym żyć.

piątek, 19 sierpnia 2016

Rabata doskonała i kwiaty z moich rabat



Na żwirowisku, gdzie zasoby żwiru, kamyków, zwiezionego, zbędnego jeszcze kambulca, żółtego piasku po budowie Pałacu Letniego, zwanego wiatą, zainstalowała się bardzo naturalna rabata ze słonecznikami, bylicą, przymiotnem i in. chwastami. Jestem nią oczarowana.





Najpiękniejsze słoneczniki to wysiane przez ptactwo - tu, za stodołą, na kompostowniku, na miedzy. Piękne liście do samej ziemi, gdzie indziej dolne przysuszone. Kompozycja tej rabaty urzekająca. Czy coś ze mną nie tak?











Zakochałam się na nowo, na zabój, w cyniach, których w przyszłym sezonie nasieję całe łany.
















Jeżówki oblegane przez motyle.




Słoneczko, nareszcie !! i piękna pełnia LATA :)
Najlepszego Kochani

12 komentarzy:

  1. Cudowne zdjęcia.....takie letnie...oj można się rozmarzyć:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna ta " dzika " rabata , słoneczniki cudne. Lubię cynię za to , że długo mogą stać w wazonie. Miłego weekendu Jolu !

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzika rabata cudna - u nas podobna zasiedliła... kamienny okrąg na ognisko :) Słoneczniki z onętkami się tam wprowadziły i nie ma to tamto - ognisk na razie nie robimy :) W ubiegłym roku były tam nawet pomidorki koralikowe :)
    Jeżówka przyciąga motyle - u mnie też tańcują wokół niej na potęgę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Natura najlepiej zna zasady kompozycji. W cyniach kocham się od niemowlęctwa.
    Pięknego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. słoneczniki i cynie uwielbiam :-)
    Moje słoneczniki jeszcze nie kwitną, za późno posadziłam

    OdpowiedzUsuń
  6. Też zachwycam się tzw chwastami:) a słoneczniki i cynie piękne:) Muszę w przyszłym roku posadzić cynie. Zdjęcia cudowne, a te z motylami to mistrzostwo świata:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Cynie i słoneczniki, jedne z uluionych. Pięknie natura projektuje rabaty.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzika rabata cudnej urody. Natura sama tworzy piękne kompozycje. Słoneczniki i cynie piękne, też zakochałam się w nich na nowo.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie zawsze najpięknie rośnie to, co się samo wysiało... W tym roku połowa mojej cukinii pochodzi z tych, które wykiełkowały i urosły na wiosnę na kompostowym przekładańcu - niektóre przesadziłam, niektóre zostawiłam, dyń też tak kilka wzeszło, sloneczniki oczywiście tez z pozostałości po dokarmianiu ptaków. Jeden jest przeogromny. Tęsknię za cyniami, dawno ich nie siałam, Twoje są piękne, tyle kolorów!

    OdpowiedzUsuń
  10. Słoneczniki i kwietna łąka - zachwycające! Alik

    OdpowiedzUsuń