jo-landia

Odgruzowujemy je powolutku, głaszczemy każdą cegłę, kamień, z namaszczeniem podchodzimy do nadgryzionej
zębem czasu deski, belki czy okucia.
Nie jest naszym zamiarem stworzenie skansenu, ale marzymy o stworzeniu własnego, niepowtarzalnego miejsca,
gdzie chętnie będzie wpadać nasza dzieciarnia z wnukami, nasi przyjaciele.
Gdzie przydomowy warzywniak roztaczać będzie zapach ziół i kopru, gdzie dzieciaki będą mogły biegać na bosaka
(a uwielbiają !) i zrywać owoce prosto z sadu;
gdzie wiejski ogród będzie przypominał moje dzieciństwo z Podlasia, w którym nie zabraknie malwy, niezapominajki,
smagliczki, floksów, goździków brodatych, etc.
Będę zbierała grzyby, robiła przetwory, nalewki, ... a w międzyczasie dekoracje ślubno-weselne, bo bez tego jednak
nie potrafiłabym żyć.

wtorek, 23 stycznia 2018

Kraina lodu



Kochani - serdecznie dziękuję za Wasze życzenia noworoczne, ja również życzę Wam wszystkiego, co w życiu najlepsze, radości codziennych, chwil niezapomnianych, serdecznych uścisków przyjaznych dłoni, ciepłych, czułych ramion najbliższych, ich troski i miłości, spełnienia marzeń ... oby ten cały rok 2018 był najwspanialszy.

Na Mazurach zagościła piękna zima, ale podobno nie na długo, dlatego spieszę się, by podzielić się tymi cudami natury. Jest mroźno i marzną łapki od ganiania z aparatem, ale grzechem byłoby nie utrwalić tej krainy lodu. I choć nie ma słońca ani kolorów, to wszechobecna śnieżna biel i absolutna cisza wokół jest balsamem na serce. Po długiej jesieni i właściwie grudniowej wiośnie nareszcie jest zima, powrót na tory rytmu pór roku niesie nadzieję na wiosnę o czasie. Tymczasem jest błogo, spokojnie, nieśpiesznie ... głęboki wdech-wydech, wciągasz w płuca mroźne powietrze i czujesz, że oddychasz, że żyjesz. I te widoki wokół - zima jest taka piękna !!!



łąka kwietna, w tle wierzby nad naszym stawem Yeti








A skoro karnawał to lukrowane specjały:

hortensja w oszronionym lukrze
niezłomna kobea w karnawałowej odsłonie

Natomiast na początku stycznia było tak:








Pozdrawiam serdecznie
jolanda

26 komentarzy:

  1. Cudnie przedstawilas zime, no i jaka roznica od tego co bylo predzej. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe zdjęcia. Zwłaszcza na dłużej zatrzymałam się przy czwartej fotce lasu. Taki widok ostatni raz widziałam rok temu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Takie widoki tkwią głęboko w sercu z mojego dzieciństwa na Podlasiu :)

      Usuń
  3. Po pierwsze to ogromnie się cieszę, że jesteś, bardzo tęskniłam za Tobą i dlatego jak tylko dojrzałam Ciebie u siebie to natychmiast przyleciałam tutaj licząc na to, że może coś skrobnęłaś :D
    U Ciebie zima dużo ładniejsza niż u mnie a te wierzby baby jagi są cudowne! Kocham je i naprawdę mało co podoba mi się zimą, one są śliczne :D
    Pięknie u Ciebie.
    Dziękuję za życzenia Noworoczne i nawzajem oraz bardzo bym chciała sobie życzyć abyś częściej coś pisała na swoim blogu :)
    Uścisków moc :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, te wierzby zauroczyły mnie od pierwszego wejrzenia.
      Serdeczności przesyłam

      Usuń
  4. Cudowne zdjęcia cudownej zimy. Zamknęłaś w kadrze to co najpiekniejsze w zimie.
    U mnie też zimowo ale nie tak cudownie.Pozdrawwiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna i zima, ale już po niej, niestety :( Mam nadzieję, że szybko powróci.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Kocham zimę właśnie taką. Przepiękne, pełne magii zdjęcia. Fantastyczne. Dziękuję za życzenia. Niech ten rok będzie przepełniony prawdziwą magią. :) Miłego dnia Ci życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udaje się nam dostrzec tę magię. W mieście jest jej mniej, choć jak się szuka, to się znajduje na każdym kroku.
      Wszystkiego dobrego

      Usuń
  6. CZwarte zdjecie jest najpiekniejsze...reszta tes ale teo czwarte mnie kompletnie zauroczylo, zazdroszcze Ci takiej zimy....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażynko - kto jak kto, ale Ty potrafisz z życia czerpać garściami, co najlepsze. I kto ty mówi o zazdrości?
      Ściskam

      Usuń
  7. Jak ma być zima , to niech będzie taka piękna jak teraz, a nie jak była na początku stycznie. Zdjęcia jak z bajki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oglądałem te dziwa w drodze do pracy (w drodze z pracy już niczego nie było widać) i żałowałem, że nie mogę pojechać w przyrodę. Na szczęście odwaliłaś za mnie robotę i to bardzo, bardzo dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wojciech - już po bajce, niestety :(
    Komplement od Ciebie wiele dla mnie znaczy Maestro :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. JAk zwykle, magicznie u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię tu zaglądać i nacieszyć oczy. Kapliczka, wierzby, bratki, łania, wszystko zachwyca. Czekam cierpliwie na wiosenne wpisy. Pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna, zimowa kraina. Szczególnie zdjęcie z łąką z wierzbami w tle mnie ujęło.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia ulotnej zimy. A okolicę macie naprawdę urokliwą!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne zdjęcia, pięknie uchwycone zima. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Your blog was absolutely fantastic!
    Great deal of great information & this can be useful some or maybe the other way.
    Keep updating your blog,anticipating to get more detailed contents.
    ดูหนังออนไลน์

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń