jo-landia

Odgruzowujemy je powolutku, głaszczemy każdą cegłę, kamień, z namaszczeniem podchodzimy do nadgryzionej
zębem czasu deski, belki czy okucia.
Nie jest naszym zamiarem stworzenie skansenu, ale marzymy o stworzeniu własnego, niepowtarzalnego miejsca,
gdzie chętnie będzie wpadać nasza dzieciarnia z wnukami, nasi przyjaciele.
Gdzie przydomowy warzywniak roztaczać będzie zapach ziół i kopru, gdzie dzieciaki będą mogły biegać na bosaka
(a uwielbiają !) i zrywać owoce prosto z sadu;
gdzie wiejski ogród będzie przypominał moje dzieciństwo z Podlasia, w którym nie zabraknie malwy, niezapominajki,
smagliczki, floksów, goździków brodatych, etc.
Będę zbierała grzyby, robiła przetwory, nalewki, ... a w międzyczasie dekoracje ślubno-weselne, bo bez tego jednak
nie potrafiłabym żyć.

piątek, 17 maja 2013

Zapach bzu

Pachnie bez, słowiki śpiewają dzień i noc ... jest pięknie.


Upajania się majem życzę
jolanda

23 komentarze:

  1. Czarujesz mnie tymi obłędnymi widokami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. także kocham bez, ten Twój, w tym sweterku jest uroczy, niczym bukiet ślubny.
    U nas też bez w przeróżnych odsłonach, a ich zapach po deszczu wwierca się nozdrza.
    pozdrowienia
    ps. tfuuu... jakie u nas, u NICH :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. mnie rozbawiło straszliwie.
      Miłego weekendu:)

      Usuń
  3. Jaki delikatny! a pomysl na sweterek swietny! mozna tak ubrac jakas puszke , lub okropny plastyk...tutaj bzy nie rosna, a powinny,
    Znowu cudny kadr, pozdrawiam serdecznie i dziekuje za "zapraszamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ubrana metalowa duża pucha.
      Za te kolibry ... my mamy bez i słowiki:)

      Usuń
  4. ...a jak pachnie. Miodem, pszczołami i majem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i miłością ... nie bójmy się tego słowa.

      Usuń
  5. Kocham bez. Za wazony służą mi wiadra. Dla mnie raj pachnie bzami. Upajaj się, upajaj a my wraz z Tobą, bo tak szybko przekwitają

    OdpowiedzUsuń
  6. Ech, chyba wszyscy się zachwycają majowymi woniami, a teraz rzeczywiście dominuje bez. Szkoda, że już niedługo....
    Cieszmy się!
    pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie były fiołki, teraz bez.
      Cieszmy się!
      Uściski

      Usuń

  7. "I tak się jakoś stało,
    Że bez tak pachniał - jak bez,
    I słowo "pachnieć" pachniało,
    I łzy były pełne łez."
    Znasz to? Dla mnie to cudowny wiersz.
    Ech, maj...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żal

      Gdy cię spotkałem raz pierwszy,
      Mokre pachniały kasztany,
      Zbyt długo mi w oczy patrzałaś -
      Ogromnie byłem zmieszany.

      Pod mokre płaty gałęzi
      Szedłem za tobą w krok.
      Serce me trzymał w uwięzi
      Twój fiołkowy wzrok.

      Dawno zużyte słowa
      Wróciły do mnie znów
      I zrozumiałem od nowa
      Znaczenie prostych słów.

      I tak się jakoś stało,
      Że bez tak pachniał - jak bez,
      I słowo "pachnieć" pachniało,
      I łzy były pełne łez.

      Tęsknota, słowo zużyte,
      Otwarło mi swoją dal...
      Jak różne są rzeczy ukryte
      W króciutkim wyrazie: żal.

      Gajeczko - przypomniałaś mi, znałam na pamięć i o dziwo jeszcze pamiętam co nieco. Ach, człowiek miał wtedy głowę w chmurach:)

      Usuń
  8. uwielbiam bez, pachnie rak cudownie, szkoda tylko, że nie ma u mnie słowików. nigdy nie słyszałam słowika. w mojej okolicy ich nie ma. szkoda....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś, słowik jest boski, a drze się w maju często w dzień i w nocy.
      Musimy nacieszyć się bzem i konwaliami, tak szybko przekwitają.
      Buziaki

      Usuń
  9. Jaka cudowna ta otulinka dla dzbanuszka bzu :)))
    Bez jest po prostu the best!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. To najpiękniejszy miesiąc, te zapachy, konwalie, bzy, fiołki.....
    A ptaki koncertują od 4 rano, w Kaczorówce oczywiście, a wieczorem pięknie śpiewa kos i kukułce dziób się nie zamyka:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Upajam się majem, tak jak Ty :)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak, jest cudnie!
    Nareszcie!
    Mój bez właśnie cały w kwiatach, pachnie nieziemsko!
    Pozdrowienia! :)

    OdpowiedzUsuń